kemana jua ku berlari.. langkah kaki ku tetap sama.. menghitung hari yg ditinggalkan.. segala pahit manis di belakang..

Mami abah pun demam

Khamis lepas masa mami abah balik
Abah dah mula batuk-batuk dan panas badan
Dah bagi ubat demam dan selesema
Lagipun abah ada gout.. makin terasa sakit badan dan sengal bila dah demam selesema
Harini..  telefon, Abah masih demam mami pun dah demam sekali
Dah beli ubat farmasi dah pergi klinik berbayar dan harini mami pergi pula klinik kerajaan
Harap-harap cepatlah baik.. dah hampir seminggu abah demam
Tadi mami kata..
Anak-anak demam kita la jaga..jelum kepala, urut lenguh,
kita ni demam buat sendiri lah.. anak-anak tak buat macamana kita jaga depa
Saya sebak.. (hmm tu jelah ko tau kan.. )
Betul apa yang saya cakap..
saya tak boleh layan macamana mami abah layan saya demam minggu lepas
Ni mami abah demam saya masih di kejauhan..
setakat bertanya khabar.. halwa di telinga
Alasan .. banyak saja untuk disenaraikan..
sebab tu dulu-dulu mami abah kalau nak marahkan saya tak pernah bertanya alasan
Juara saya dalam memberi alasan apatah lagi kalau mencipta alasan pembohongan
Tak pernah mami abah tanya kenapa balik lambat,
Kalau balik lambat konpem kena marah
Tak pernah mami abah tanya kenapa cikgu denda
Kalau dah kena denda mesti buat salah.. tambah lagi denda/marah/ leter dari mami abah
Jangan nak mimpi mami abah akan bertanya cikgu kenapa saya didenda
Jangan mimpi mami abah menangkan saya

Ya Allah sembuhkanlah mami abah
mereka dah jaga aku dan sayangkan aku sebaiknya.. sayangilah mereka sebagaimana
mereka menyayangiku
Ya Allah .. kau ampunkanlah dosa-dosaku dan dosa-dosa mereka
Rindu mami abah..


No comments:

Post a Comment