kemana jua ku berlari.. langkah kaki ku tetap sama.. menghitung hari yg ditinggalkan.. segala pahit manis di belakang..

21 tahun yang lalu..

Hari ini.. 15 dec 2015.. saya pakai baju kebaya
warna kuning merengak
bunga-bunga oren.. daun hijau..
baju raya 21 tahun yang lalu..
saya tempah di pekan Kuala Sungai, Alor Janggus Kedah
Masa tu tak ingat la.. mungkin kayuh basikal kot p tempah baju raya
Kayuh basikal dengan sepupu dan makcik
Ke saya naik motor ntah
makcik saya beza umur 5 tahun je dengan saya..

Baju tu tukang jahitnya berbangsa cina, upah RM18 je
sayang sangat baju tu..
Tak tahulah masih wujud ke kedai jahit tu
Tak sangka selepas bertahun, baju tu masih boleh dipakai
agaknya saya yang ter'bongsai'
tak besar tak kecil.. masih begitu..
tapi dah tua-tua ni,, saya rasa saya makin mengecut.. kesian

Saya ada beberapa baju lama yang peberet
sampai tok kata.. hang ni takdak baju ka nak pakai
setiap kali jumpa tok hang pakai baju ni..
Ye lah... kat kampung bukan banyak baju kurung saya
beberapa helai yang tinggal, itulah yang saya pakai bila di kampung
Hahaha.. pemerhati rupanya tok nih..


No comments:

Post a Comment