kemana jua ku berlari.. langkah kaki ku tetap sama.. menghitung hari yg ditinggalkan.. segala pahit manis di belakang..

Aiman Musfirah Amanina - Dia pergi jua














catatan seorang teman.. yg kematian bayi kecilnya berusia 45 hari pada 1 Disember 2014 lepas. Semoga Na tabah. percayalah bidadari kecil itu akan menemani Na ke syurga Allah. 
Aiman Musfirah Amanina dilahirkan pada usia kandungan 34 minggu tak silap saya sebab pendarahan, tali pusat tertanggal dari uri..  so baby ni lemas - masalah paru-paru. Sempat juga uminya bawa balik ke rumah beberapa hari dan masuk hospital balik.
Banyak kisah suka duka di bulan Disember, Disember juga bulan kelahiran Na, saya juga anak Disember

Waktu kematian Aiman Musfirah Amanina sebenarnya 4.20pm (1 Disember 2014), 4.18pm aku dlm kereta di pagar hosp otw nk balik rmh.
Hp bateri kong,nicu plak cuma ada no aku. Nurse keluar wad cari aku x jmp, pegi klinik pakar o&g utk dptkn no cousin aku utk dptkn no lain utk hubungi aku.
Smp ja dirumah 4.30 teringat nk charge hp,on terus ada incoming call dr cousin gtau hosp tel gtau anak kritikal.
Then terus ada incoming call ke hp mak,nurse suruh dtg hosp skrg.
Aku dlm kelam kabut pack baju utk stay kt hosp nk pantau anak. Niat balik pun sbb nak ambik baju.
Smp ja hmpr kul 5.30,tgk dh ada bidai kain tutup bed anak,dh x sedap hati. Buka ja tgk anak dh ditutup kain ke kepala.
Sedih sbb adik pergi tanpa umi disisi. Pg tu dh ckp kalau boleh biarlah atas pangku umi tp Allah dah tetapkn adik pergi tanpa umi disisi.
Adik pergi diganti dgn kelahiran anak kepada Zirawina Zakaria.
Aku sembang dgn baby Zirawina gtau dia x sempat nk jmp kakak aiman,sesekali senyum dia bila sebut kakak psl aiman.

sayang.. tenanglah engkau di sana

No comments:

Post a Comment