kemana jua ku berlari.. langkah kaki ku tetap sama.. menghitung hari yg ditinggalkan.. segala pahit manis di belakang..

kenangan lalu dan baru

assalamualaikum
sejak dua menjak ni.. ada ahli baru kt group whatapp sekolah
meriah.. macam-macam cerita, ahli baru biasanya terlebih ramah sebab tetiba jumpa kawan lama
macam-macam nak tau fasal kawan-kawan lama..
yg mana ahli lama dah tanya bab bab perkenalan
ada yang belum dikurniakan anak.. yang tu memang bab sensitip & boleh sentap kalau ditanya
ada yang kembali single.. ada yang tambah cawangan
hahah!! mana tau kan, zaman tingkatan 5 dulu boleh ke sangka..
orang ni kawen lebih satu, orang ni huduh takde orang nak kawen dengan dia, 
orang ni cantik/ kacak mesti kawin awal, orang ni playboy playgirl nanti rumahtangga tak aman
hakikatnya bila melepasi zaman sekolah jarang si dia masih seperti dulu..
ada yang masih sama, tapi majoritinya TIDAK, namun kasih sayang kawan-kawan dulu tetap terasa
saya sayang mereka.. mewarnai zaman sekolah saya

tapi antara mereka.. seorang tu pesakit kanser
dulu saya pernah jumpa/melawat dia selepas operation buang tulang peha..rasanya 15 tahun lepas, sebab tulang tu terlebih panjang.. dibuang dan diganti besi.. itu cerita mulanya.. hingga sekarang kanser dah menyerang. Saya hanya mampu doakan yang terbaik buat dia
semoga dia terus tabah menghadapi hari-harinya bersama keluarga tersayang

dia antara bff saya di zaman sekolah
zaman belajar saya biasanya dalam kelas 1/3 @ 1/4 je kaum hawa
sampai cikgu saya kata
kalau kiamat.. kelas ni yang paling last kena sebab pompuan sikit sangat
tetiba saya rindu zaman itu..
 

No comments:

Post a Comment