kemana jua ku berlari.. langkah kaki ku tetap sama.. menghitung hari yg ditinggalkan.. segala pahit manis di belakang..

Ramadhan 1436H - Jun 2015

Assalamualaikum
Harini hari ke-2 ramadhan, masih tertingal-tinggal dalam meningkatkan amal
Masih berada di garisan mula dalam keadaan lembab dan terkedek-kedek
sedang masa berlalu pantas meninggalkan kita,
itu saya pada ramadhan hari ke 2
namun syukur Allah sampaikan lagi saya ke Ramadhan kali ini.

Sejak akhir-akhir ini banyak perkara berlaku, pantas..
Segalanya dihadapi.. just follow the flow
Beberapa tahun lalu.. di bulan ramadhan saya dan suami pulang ke kampung suami
sebab mak saudaranya menjalani pembedahan,
tahun berikutnya sebelum ramadhan mak saudaranya dah kembali ke rahmatullah
tanpa sempat meniti sekali lagi ramadhan..

Dan hari ini saya sekali lagi berada di bulan ramadhan yang penuh berkah
Semoga bulan yang berkah ini terus memberikan yang terbaik buat kami sekeluarga

Hujung minggu lepas, kami kembali lagi ke kampung halaman suami
Bapa mertua saya dimasukkan ke wad sebab mengalami masalah paru-paru
Sehari sebelum Ramadhan, beliau disahkan mengidap kanser
Allahuakbar!! Maha suci tuhan
Semoga redha semua yang menerima perkhabaran ini
Semoga Allah mempermudahkan kami semua menghadapinya
Termasuk juga diri bapa mertua saya,

Yang singgah membaca di sini..
saya mohon untuk anda juga doakan bapa mertua saya
Doa anda saya dahulukan dengan ucapan terima kasih

Kebelakangan ni cerita sakit cancer sudah semakin hampir dengan kehidupan saya
Dulu masa sekolah, junior saya.. tapi saya tidak rapat dengannya..
jadi berita kematiannya disebabkan kanser di usia belasan tahun,
tidaklah begitu berbekas pada saya

Pada usia awal 30-an, kawan yg saya kenal dalam persatuan
juga menjadi pesakit cancer..
Alhamdulilah, beliau merupakan cancer survivor selepas dua tahun jadi pengidap
Tiga tahun lepas, mak saudara suami yang pada awalnya sakit batu karang di hempedu
bertukar kepada sakit kanser.. beliau telah kembali kerahmatullah dah setahun lebih
dan sekarang bapa mertua saya..
semua ni..
Sangat dekat dengan kehidupan saya..
semoga kasih sayang Allah, berkatnya dan rahmahnya sentiasa bersama saya dan keluarga
setiap apa yang ditakdirkan haruslah saya redha
dan percaya hikmah yang terselindung pasti lebih baik









No comments:

Post a Comment