kemana jua ku berlari.. langkah kaki ku tetap sama.. menghitung hari yg ditinggalkan.. segala pahit manis di belakang..

Saya sayang kawan saya

assalamualaikum
terpanggil untuk mencoret di blog ni
tadi berkesempatan untuk melawat seorang kawan lama..
kami kenal sejak tingkatan 4, tapi bukan sekelas. cumanya satu sekolah
dalam aliran saya dan dia.. tak ramai perempuan, jadinya agak well known each other
lepas SPM saya tak pernah jumpa dia lagi.. hampir 20 tahun
hinggalah ada muka buku.. kembali bertaut ukhwah antara kami
si dia pun ada blog, saya silent reader je.. (saya memang silent reader semua blog) ai is pemalu
malu nak tegur-tegur orang, takut salah tulis atau salah tanya
nanti dia terkecil hati pulak atau tersentap
saya tak nak macamtu
Namun dalam silent reader dan silent stalker tu pun si dia unfreind dengan saya di muka buku
mungkin saya penyemak di muka buku dia??
Tapi saya tak pernah ambil hati, hinggalah ada berita di WA group kawan sekolah bagitau dia sakit
terima kasih lagi kepada teknologi WA sebab boleh announce benda penting camni
Ramai-ramai kengkawan boleh doakan dia dari jauh..
maka saya yang paling dekat dengan dia
haruslah saya jadi wakil kengkawan untuk jenguk mereka yang tak sihat ni
WA group ni orang-orang rapat dengan saya tak termasuk dia..

tadi masa makan tengahari saya bertemankan 2 orang kawan dari opis
melawat kawan sekolah saya ni
Saya belikan patung arnab comel untuk dia, nak beli buah dia tak boleh makan,
nak beli bunga tak tahan lama pulak..
Pada pendapat saya patung arnab tu at least boleh bagi anak dia main..huhu
Anak ke-2 dia hampir sebaya anak ke-2 saya
Waktu saya sampai mak dia dan anak kecil dia ada..
anak kecil tu memang tak boleh berpisah sebab masih menyusu badan, sangat terkesan di situ..
kalau saya di tempat dia, entah macam mana perasaan saya
anak kecil tu, siang malam memang turut berada di hospital bersama mummynya

Kawan saya ni kena stroke, walaupun dia bukan ada penyakit darah tinggi
Sakit tu menyebabkan saraf suara dia terkesan. jadinya dia berbicara tanpa suara.
Sedaya mungkin cuba bagitahu saya apa yang perlu
sedaya mungkin juga berbahasa dengan saya.. Alhamdulilah.. Dia seorang yang kuat,
beberapa hari lepas dia lumpuh sebelah badan
tapinya selepas dua hari dah boleh bergerak semula. Syukur ya Allah
Kata doktor mungkin dia perlukan terapi selama 3 bulan..
Saya doakan yang terbaik buatnya dan seluruh ahli keluarga

mengikut cerita ibunya, tiada yang pelik berlaku, dia pula seorang yg sihat
dia sedang menyusukan anak ketika tu
lepas menyusu terus kejang dan tak boleh bangun.. hingga dibawa ke hospital
tapi dia bagitahu saya sebelum tu dia terasa pening dan sakit kepala dah 3minggu,
so watch out guys!! kalau-kalau sakit kepala ke stress
release it, jangan sampai masuk hospital..

Saya sayang kawan saya.. saya doakan semua yang saya dampingi dirahmati Allah
Dugaan itu pelbagai, saya tak tahu bagaimana nasib saya
dan bagaimana ujian akan datang pada saya
Minta Allah permudahkan untuk saya.. begitu juga kesayangan saya sekelian..
Wallahu A'lam






No comments:

Post a Comment