kemana jua ku berlari.. langkah kaki ku tetap sama.. menghitung hari yg ditinggalkan.. segala pahit manis di belakang..

Saya & Fibroid #2 - Pregnancy

Salam sayang untuk semua kesayangan hati..
Nak sambung pasal saya dan fibroid

Ada niat nak buat satu entry harung semua sekali tapi nanti lelah pulak nak baca sekali harung.

Satu hari hubby balik dari opis bawakan jus delima. Dia cerita opis mate dia baru lepas operate buang fibroid, so untuk luka cepat sembuh doc tu bagi jus delima & soh makan kurma. Hubby soh saya try lah jus delima tu.. sebab selain nak fibroid tu mengecil, ada banyak lagi kebaikan dan khasiat buah delima.

Sejak tu lah saya dan hubby consume jus delima. Kadang-kadang saya ngelat juga langsung tak minum :D. Selalunya saya ambil sesudu je sehari samada pagi atau malam. Hubby je yang sangat tertib ambil setiap pagi dan malam. Hubby biasanya kalau kerja luar atau kena panas lama-lama sakit kepala & perut masuk angin. Tapi sejak amalkan jus delima dan pil habatus sawda, dah jarang dapat sakit kepala dan kembung/sakit perut. Alhamdulilah

Selain amalkan jus delima, saya juga ambil habatus sawda. Setiap bulan mesti consume secara rutin at least dalam seminggu without fail. Bila consume habatus sawda ni period saya takde bau yang tak menyenangkan dan waktu-waktu tinggal spotting je tu biasanya saya akan mengalami kegatalan kat misV. Dah kawen ni macam-macam lah kan.. sebelum kawen memang takde gatal-gatal atau berbau pelik bila period.Masalah tu dapat diatasi bila saya consume habatussawda seminggu sebelum atau selepas period. Masa period saya tak makan.

ihsan gugel - credit to owner gambar nih

 Masa bulan March/April saya tunggu-tunggu cik P muncul. Tapi takde jugak.. sampai dah nak masuk 2 minggu delay. Hubby tak sabar-sabar soh saya check guna urin test strip. Strip tu pun dah expired.. tu pun pemberian opismate hubby (dah setahun saya simpan pemberian orang tu).. orang tu dah mengandung. So yang lebih tu dia bagi hubby.. huhu.. cheapskate btoilah we all laki bini nih

Alhamdulilah.. double line terang muncul walaupun guna UPT yg xpired.dan urin test buat waktu petang masa balik keja. :P. Tunjuk kt hubby.. tetiba dia jadi blur, tak tau nak buat apa.. Kelakar pun ada masa tu

Selama kawen cuma 1 je UPT yang saya beli (masa tu dah setahun kawen & period delay 1minggu++).. tu pun hubby tak tau..Hubby nak tunggu 2 minggu period delay baru dia nak belikan tapi saya tak sabar terus beli sendiri. Lepas saya cek sendri guna UPT yg saya beli.. beberapa jam lepas tu terus period.. (tentulah single line je yg appear). Dlm hati marahkan diri sendiri.. bantah lg cakap suami kn.. tak sabar sgt. Frust dgn diri sendiri.

Sejak tu period saya tak pernah delay lagi.. sehingga urin test yang kedua pada April 2012.
Alhamdulilah Allah dah makbulkan apa yang saya dan suami doakan selama ini. Syukur padamu ya allah


No comments:

Post a Comment