kemana jua ku berlari.. langkah kaki ku tetap sama.. menghitung hari yg ditinggalkan.. segala pahit manis di belakang..

Mimpi..

Malam tadi.. mimpi
memangla kan.. dah tajuk kat atas ni mimpi :p
Mimpi sakit nak bersalin
This few days, dok lah terpikir nak bersalin cepat sikit dari EDD (ikut EDD 6 Jan 2013)
Kalau sebelum ni doc cakap nak C-Sect memanglah dalam December dah boleh baby keluar,
tapi kalau normal tataulah kan..
Tapi saya suka sangat kalau baby keluar dalam bulan Disember
Boleh triple celebration :D
1st : Besday saya
2nd : Anniversary yg ke-4
3rd : Dapat baby.. Yeay!!

pesanan untuk hubby.. jgn pau 1 hadiah untuk semua celebration tau.. huhuhu
Ish patut bersyukur kn.. ade gk org nak bg hadiah (ade ke???)
Ahhh!!! tak kira paksa jugak hubby bagi hadiah kat saya 

Dalam mimpi tu kan.. tak terasa pun sakit nak bersalin. Sebab ade kawan cakap sakit perut macam nak berak je. Eleh!! kacang je pun. Tapi ade jugak yang cakap sangat sakit .
Rezeki masing-masing kan..
Agaknya sebab saya xcited bila opis mate dah bersalin.. so saya pun nak cepat-cepat bersalin
Semoga dipermudahkan..
Siap gugel info untuk mudahkan bersalin & forward kat hubby. Ye la kan sebab perlukan support dari yang tersayang jugak kan
Kalau sowang-sowang nak ikhtiar tak daya jugak.

OK .. saya pastekan hasil gugel saya kat sini untuk rujukan sendiri & orang lain. Sumber adalah lupa.. maafkan saya yang lemah ini.. tsk!tsk!



Kalau nak cepatkan proses bersalin....

Petua dari pakar O&G :
1) Banyakkan berjalan...jadi bawak-bawak ler berjalan..kalau rasa nak jalan sesaje tu tak best gi ler window shopping ker... 
Thanks hubby.. bawa saya window shopping, makan2, cuci mata & poket sekali :p

2) Bila dah dekat-dekat due tu selalukan ler make love..katanya air mani tu air selusuh original..hormon prostaglandin.
No komen >_<
 
3) Melakukan senama kegel
Belum try

Petua orang2 tua...
1) Makan kancang bendi sepanjang kehamilan.
2) Kerapkan mandi semasa dekat nak bersalin....
3) Banyakkan berjalan...
4) Semasa sedang dlm proses hendak bersalin...pastikan ikatan pada rambut dibuka...

Antara zikir yang digalakkan untuk memudahkan bersalin adalah doa nabi Yunus semasa dalam perut ikan Nun
“Tidak ada Tuhan melainkan Engkau. Maha Suci Engkau, sesungguhnya aku termasuk orang-orang yang dzalim.” (Al-Anbiya: 87)
( La'ila hailla anta, subhanakainni kuntum minadzolimin)
Dan... banyakkan istighfar masa sakit nak bersalin tu...
OK....


Semoga dipermudahkan... aminnnnnn
Dear all pls pray for me..

No comments:

Post a Comment