kemana jua ku berlari.. langkah kaki ku tetap sama.. menghitung hari yg ditinggalkan.. segala pahit manis di belakang..

Saya yang satu perseratus

Selalu kita jumpa iklan 
"99% mengatakan... blablabla"
"99% pengguna produk ini telah cantik berseri-seri"
"99% kandungan produk ini selamat.."
macam-macamlah yang 99% tu
sangatlah menguja jiwa untuk turut serta jadi pengguna yang tersenarai dalam testimoni atau sebagai wakil dalam menyumbangkan peratusan itu..

Ya memang betul!!
Acapkali saya adalah penyumbang kepada peratusan yang minoriti 
huhuhu!!
Jadinya teruja manapun saya untuk menjadi mereka yang 99% itu semasa dengar/tengok iklan
tetiba bila ingat yg 1% itu niat saya nak beli produk jadi terbantut.
Kenapa dan mengapa?
saya sendiri pun tak tahu
Kalau orang tanya petua-petua saya.. kewajaran petua saya agak pelik
ye lah.. saya kan yang 1%
mane boleh sama dengan yang 99% tu

Contohnya - produk muka.. kalau survey kata 99% akan dapat muka yang glowing berseri dan bersinar, maka saya akan jadi yang 1% yang tak glowing dan bersinar itu. Tambah sikit  worst bila cik jerawat pun suka menempel
So fedup pakai skincare tu - eleh malas pakai sebenarnya.
Bila opismate pun sibuk beli bedak.. kita pun nak jugak order
Hahaha!! dasar sangat kan
Pastu pakai dua tiga kali dah gatal la, lebam la, merah la, memacam la 
mujurlah saya ni bukan retis.. kalau tak camnelah kan??
Makan pun macam tu, ubat ubatan pun..
Saya yang 1%.. Hermmm
 
Susah jugak jadi 1% ni.. orang yang tak tau kata saya terlalu memilih
Ye lah.. kalau tak pilih bila dah jadi masalah camne?
Sapa yang nak sakit?
saya jugak..
Jadi tak payah la tanya orang apa yang terbaik untuk kita
Kita wajib tau apa yang terbaik untuk kita
Orang lain bagi pendapat dengar dan pertimbangkan mane baik dan tak baiknya..



No comments:

Post a Comment