kemana jua ku berlari.. langkah kaki ku tetap sama.. menghitung hari yg ditinggalkan.. segala pahit manis di belakang..

Ramadhan kian menjauh..

Assalamualaikum..
Salam 25 Ramadhan, Alhamdulilah merasa buat sekian kalinya ramadhan tahun ini. Entah tahun depan bertemu lagi atau tidak dengan ramadhan yg mulia ini..
Tahun ini berbeza betul dirasakan dengan tahun-tahun terdahulu...
Sejak kawen, tahun ni lebih rajin taraweh dgn hubby pencapaian yang boleh dibanggakan untuk diri sendiri :D, puasa pun belum tinggal.. alhamdulilah. Dah lama mendoakan untuk berpuasa penuh di bulan ramadhan sebab sejak dah akil baligh ni puasa paling banyak pun dalam 20++ hari je. Paling sikit xyah crita lah kn..
Mendoakan juga jika ditakdirkan mengandung di bulan puasa, minta allah mudahkan perjalanan dalam menjalani ibadahnya. Dapat juga tarbiahkn zuriat dalam kandungan untuk sama-sama puasa, baca quran & taraweh. Sungguh bersyukur sebab permintaan itu dikabulkan pada tahun ini. Alhamdulilah syukur padamu Ya Allah..

Usia kandungan mencecah 20 minggu, half way to go.. sangat tak banyak ragam. Setiap hari melihat dan merasa perubahan pada diri sendiri. Sungguh kagum dengan setiap kejadian Allah yang terjadi pada diri ini. Perut makin membesar tapi takde rasa senak ke kembung ke macam sebelum ni sebab banyak makan.. Terima kasih ya Allah atas kesihatan yang diberikan.

Pertama kali mendengar degup jantung zuriat yang dikandung pada minggu ke 6+ kandungan, mengalir air mata ini..mmg dasar cengengkn.. Sukarnya untuk menggambarkan perasaan masa tu. Hubby jadi gelabah kenapa tetiba nangis plak..:p. Menangis gumbira & syukur. Doc cakap alhamdulilah.. walaupun fibroid besar tapi saya mengandung. saiz fibroid adalah 8x8cm.. hmm nk samekn besar dengan ape ye? Doc pun berkali-kali tnye samada saya ade buat fertility treatment ke? Hmm.. takde lah doc walaupun saya kawen nak masuk tahun ke-4 tapi we all xjumpa specialist pun utk fertility treatment. Cuma 2thn lepas ade amik clomid 2-3 kali lps tu stop terus.

Ramadhan kali ni amat bermakna buat saya.. semoga saya dapat melaluinya dengan penuh kesabaran dan keinsafan dalam diri. Syukur padamu ya Allah...

No comments:

Post a Comment