Assalamualaikum
Harini hari ke-2 ramadhan, masih tertingal-tinggal dalam meningkatkan amal
Masih berada di garisan mula dalam keadaan lembab dan terkedek-kedek
sedang masa berlalu pantas meninggalkan kita,
itu saya pada ramadhan hari ke 2
namun syukur Allah sampaikan lagi saya ke Ramadhan kali ini.
Sejak akhir-akhir ini banyak perkara berlaku, pantas..
Segalanya dihadapi.. just follow the flow
Beberapa tahun lalu.. di bulan ramadhan saya dan suami pulang ke kampung suami
sebab mak saudaranya menjalani pembedahan,
tahun berikutnya sebelum ramadhan mak saudaranya dah kembali ke rahmatullah
tanpa sempat meniti sekali lagi ramadhan..
Dan hari ini saya sekali lagi berada di bulan ramadhan yang penuh berkah
Semoga bulan yang berkah ini terus memberikan yang terbaik buat kami sekeluarga
Hujung minggu lepas, kami kembali lagi ke kampung halaman suami
Bapa mertua saya dimasukkan ke wad sebab mengalami masalah paru-paru
Sehari sebelum Ramadhan, beliau disahkan mengidap kanser
Allahuakbar!! Maha suci tuhan
Semoga redha semua yang menerima perkhabaran ini
Semoga Allah mempermudahkan kami semua menghadapinya
Termasuk juga diri bapa mertua saya,
Yang singgah membaca di sini..
saya mohon untuk anda juga doakan bapa mertua saya
Doa anda saya dahulukan dengan ucapan terima kasih
Kebelakangan ni cerita sakit cancer sudah semakin hampir dengan kehidupan saya
Dulu masa sekolah, junior saya.. tapi saya tidak rapat dengannya..
jadi berita kematiannya disebabkan kanser di usia belasan tahun,
tidaklah begitu berbekas pada saya
Pada usia awal 30-an, kawan yg saya kenal dalam persatuan
juga menjadi pesakit cancer..
Alhamdulilah, beliau merupakan cancer survivor selepas dua tahun jadi pengidap
Tiga tahun lepas, mak saudara suami yang pada awalnya sakit batu karang di hempedu
bertukar kepada sakit kanser.. beliau telah kembali kerahmatullah dah setahun lebih
dan sekarang bapa mertua saya..
semua ni..
Sangat dekat dengan kehidupan saya..
semoga kasih sayang Allah, berkatnya dan rahmahnya sentiasa bersama saya dan keluarga
setiap apa yang ditakdirkan haruslah saya redha
dan percaya hikmah yang terselindung pasti lebih baik
kemana jua ku berlari.. langkah kaki ku tetap sama.. menghitung hari yg ditinggalkan.. segala pahit manis di belakang..
Showing posts with label only me. Show all posts
Showing posts with label only me. Show all posts
Hari ibu saya
Tahun ni saya meraikan hari ibu bersama dua anak
Hubby belanja aiskrim baskin robin . Tq B...
Walaupun harganya boleh beli aiskrim lain satu bekas besar.. muahahaha
Dapat bunga daisy dari FH
Bunga tu kitaorg lalu depan kedai Diomond, sales girls tu panggil FH soh ambil bunga
pastu soh bagi mama..
so sweet..
Kalau tunggu ayahnya.. dapat bunga kobis ajelah..
Jadilah.. dapat jugak makan, berkhasiat, kenyang dan tak membazir
terima
kasih ya Allah dengan segala anugerah yang tak ternilai.
Kasih sayang
dan kebahagian ini sukar untuk dituturkan dengan kata- kata
selamat
hari ibu untuk mami saya. Dah setengah dozen cucu mami.. semoga Allah
akan limpahkan kita sekeluarga dengan kasih sayangnya hingga syurga.
Buat mak mertua.. menantu hantu xde apa nak bagi sekadar doa iklas agar ma dan umi sentiasa diberkati dan dirahmati Allah
![]() |
| Lepas makan ais kacang dengan mami dan abah @Kuala Kedah |
![]() |
| Abah, Firas Afnan, Mami, Me & Faiz Hannan |
Saya sayang kawan saya
assalamualaikum
terpanggil untuk mencoret di blog ni
tadi berkesempatan untuk melawat seorang kawan lama..
kami kenal sejak tingkatan 4, tapi bukan sekelas. cumanya satu sekolah
dalam aliran saya dan dia.. tak ramai perempuan, jadinya agak well known each other
lepas SPM saya tak pernah jumpa dia lagi.. hampir 20 tahun
hinggalah ada muka buku.. kembali bertaut ukhwah antara kami
si dia pun ada blog, saya silent reader je.. (saya memang silent reader semua blog) ai is pemalu
malu nak tegur-tegur orang, takut salah tulis atau salah tanya
nanti dia terkecil hati pulak atau tersentap
saya tak nak macamtu
Namun dalam silent reader dan silent stalker tu pun si dia unfreind dengan saya di muka buku
mungkin saya penyemak di muka buku dia??
Tapi saya tak pernah ambil hati, hinggalah ada berita di WA group kawan sekolah bagitau dia sakit
terima kasih lagi kepada teknologi WA sebab boleh announce benda penting camni
Ramai-ramai kengkawan boleh doakan dia dari jauh..
maka saya yang paling dekat dengan dia
haruslah saya jadi wakil kengkawan untuk jenguk mereka yang tak sihat ni
WA group ni orang-orang rapat dengan saya tak termasuk dia..
tadi masa makan tengahari saya bertemankan 2 orang kawan dari opis
melawat kawan sekolah saya ni
Saya belikan patung arnab comel untuk dia, nak beli buah dia tak boleh makan,
nak beli bunga tak tahan lama pulak..
Pada pendapat saya patung arnab tu at least boleh bagi anak dia main..huhu
Anak ke-2 dia hampir sebaya anak ke-2 saya
Waktu saya sampai mak dia dan anak kecil dia ada..
anak kecil tu memang tak boleh berpisah sebab masih menyusu badan, sangat terkesan di situ..
kalau saya di tempat dia, entah macam mana perasaan saya
anak kecil tu, siang malam memang turut berada di hospital bersama mummynya
Kawan saya ni kena stroke, walaupun dia bukan ada penyakit darah tinggi
Sakit tu menyebabkan saraf suara dia terkesan. jadinya dia berbicara tanpa suara.
Sedaya mungkin cuba bagitahu saya apa yang perlu
sedaya mungkin juga berbahasa dengan saya.. Alhamdulilah.. Dia seorang yang kuat,
beberapa hari lepas dia lumpuh sebelah badan
tapinya selepas dua hari dah boleh bergerak semula. Syukur ya Allah
Kata doktor mungkin dia perlukan terapi selama 3 bulan..
Saya doakan yang terbaik buatnya dan seluruh ahli keluarga
mengikut cerita ibunya, tiada yang pelik berlaku, dia pula seorang yg sihat
dia sedang menyusukan anak ketika tu
lepas menyusu terus kejang dan tak boleh bangun.. hingga dibawa ke hospital
tapi dia bagitahu saya sebelum tu dia terasa pening dan sakit kepala dah 3minggu,
so watch out guys!! kalau-kalau sakit kepala ke stress
release it, jangan sampai masuk hospital..
Saya sayang kawan saya.. saya doakan semua yang saya dampingi dirahmati Allah
Dugaan itu pelbagai, saya tak tahu bagaimana nasib saya
dan bagaimana ujian akan datang pada saya
Minta Allah permudahkan untuk saya.. begitu juga kesayangan saya sekelian..
Wallahu A'lam
terpanggil untuk mencoret di blog ni
tadi berkesempatan untuk melawat seorang kawan lama..
kami kenal sejak tingkatan 4, tapi bukan sekelas. cumanya satu sekolah
dalam aliran saya dan dia.. tak ramai perempuan, jadinya agak well known each other
lepas SPM saya tak pernah jumpa dia lagi.. hampir 20 tahun
hinggalah ada muka buku.. kembali bertaut ukhwah antara kami
si dia pun ada blog, saya silent reader je.. (saya memang silent reader semua blog) ai is pemalu
malu nak tegur-tegur orang, takut salah tulis atau salah tanya
nanti dia terkecil hati pulak atau tersentap
saya tak nak macamtu
Namun dalam silent reader dan silent stalker tu pun si dia unfreind dengan saya di muka buku
mungkin saya penyemak di muka buku dia??
Tapi saya tak pernah ambil hati, hinggalah ada berita di WA group kawan sekolah bagitau dia sakit
terima kasih lagi kepada teknologi WA sebab boleh announce benda penting camni
Ramai-ramai kengkawan boleh doakan dia dari jauh..
maka saya yang paling dekat dengan dia
haruslah saya jadi wakil kengkawan untuk jenguk mereka yang tak sihat ni
WA group ni orang-orang rapat dengan saya tak termasuk dia..
tadi masa makan tengahari saya bertemankan 2 orang kawan dari opis
melawat kawan sekolah saya ni
Saya belikan patung arnab comel untuk dia, nak beli buah dia tak boleh makan,
nak beli bunga tak tahan lama pulak..
Pada pendapat saya patung arnab tu at least boleh bagi anak dia main..huhu
Anak ke-2 dia hampir sebaya anak ke-2 saya
Waktu saya sampai mak dia dan anak kecil dia ada..
anak kecil tu memang tak boleh berpisah sebab masih menyusu badan, sangat terkesan di situ..
kalau saya di tempat dia, entah macam mana perasaan saya
anak kecil tu, siang malam memang turut berada di hospital bersama mummynya
Kawan saya ni kena stroke, walaupun dia bukan ada penyakit darah tinggi
Sakit tu menyebabkan saraf suara dia terkesan. jadinya dia berbicara tanpa suara.
Sedaya mungkin cuba bagitahu saya apa yang perlu
sedaya mungkin juga berbahasa dengan saya.. Alhamdulilah.. Dia seorang yang kuat,
beberapa hari lepas dia lumpuh sebelah badan
tapinya selepas dua hari dah boleh bergerak semula. Syukur ya Allah
Kata doktor mungkin dia perlukan terapi selama 3 bulan..
Saya doakan yang terbaik buatnya dan seluruh ahli keluarga
mengikut cerita ibunya, tiada yang pelik berlaku, dia pula seorang yg sihat
dia sedang menyusukan anak ketika tu
lepas menyusu terus kejang dan tak boleh bangun.. hingga dibawa ke hospital
tapi dia bagitahu saya sebelum tu dia terasa pening dan sakit kepala dah 3minggu,
so watch out guys!! kalau-kalau sakit kepala ke stress
release it, jangan sampai masuk hospital..
Saya sayang kawan saya.. saya doakan semua yang saya dampingi dirahmati Allah
Dugaan itu pelbagai, saya tak tahu bagaimana nasib saya
dan bagaimana ujian akan datang pada saya
Minta Allah permudahkan untuk saya.. begitu juga kesayangan saya sekelian..
Wallahu A'lam
Saya yang satu perseratus
Selalu kita jumpa iklan
"99% mengatakan... blablabla"
"99% pengguna produk ini telah cantik berseri-seri"
"99% kandungan produk ini selamat.."
macam-macamlah yang 99% tu
sangatlah menguja jiwa untuk turut serta jadi pengguna yang tersenarai dalam testimoni atau sebagai wakil dalam menyumbangkan peratusan itu..
Ya memang betul!!
Acapkali saya adalah penyumbang kepada peratusan yang minoriti
huhuhu!!
Jadinya teruja manapun saya untuk menjadi mereka yang 99% itu semasa dengar/tengok iklan
tetiba bila ingat yg 1% itu niat saya nak beli produk jadi terbantut.
Kenapa dan mengapa?
saya sendiri pun tak tahu
Kalau orang tanya petua-petua saya.. kewajaran petua saya agak pelik
ye lah.. saya kan yang 1%
mane boleh sama dengan yang 99% tu
Contohnya - produk muka.. kalau survey kata 99% akan dapat muka yang glowing berseri dan bersinar, maka saya akan jadi yang 1% yang tak glowing dan bersinar itu. Tambah sikit worst bila cik jerawat pun suka menempel
So fedup pakai skincare tu - eleh malas pakai sebenarnya.
Bila opismate pun sibuk beli bedak.. kita pun nak jugak order
Hahaha!! dasar sangat kan
Pastu pakai dua tiga kali dah gatal la, lebam la, merah la, memacam la
mujurlah saya ni bukan retis.. kalau tak camnelah kan??
Makan pun macam tu, ubat ubatan pun..
Saya yang 1%.. Hermmm
Susah jugak jadi 1% ni.. orang yang tak tau kata saya terlalu memilih
Ye lah.. kalau tak pilih bila dah jadi masalah camne?
Sapa yang nak sakit?
saya jugak..
Jadi tak payah la tanya orang apa yang terbaik untuk kita
Kita wajib tau apa yang terbaik untuk kita
Orang lain bagi pendapat dengar dan pertimbangkan mane baik dan tak baiknya..
Selamat tinggal 2014, 2015 menjelang sudah
Harini berada di tahun baru..
2014 dah ditinggalkan
tak pasti siapa yang tinggalkan siapa
Masa.. Modal yang diberi 24 jam setiap orang
Tiada yang lebih tiada yang kurang, yang kalau dimanfaatkan atau tidak itulah yang setiap orang perolehi
Guna atau tidak masa yang diberikan ianya tetap akan habis .. GONE
Dimanfaatkan atau tidak terpulang pada kita..
Untunglah pada yang digunakan sebaiknya
Rugi pada yang dibiarkan berlalu begitu saja..
Setiap tahun, Disember saya banyak cerita, banyak yang bertambah..
umur saya yang pastinya,
usia perkahwinan juga bertambah di bulan Disember
harapnya bekalan dunia dan akhirat juga bertambah
anak juga bertambah pada 2014.. hehehe
Syukur ya Allah dengan setiap masa yang kau rezekikan kepadaku
berkatilah aku dengannya..
Semoga tahun 2015 Allah anugerahkan yang lebih baikuntuk saya, untuk keluarga dan untuk semua
Amin Ya Allah..
Amin Ya Allah
Tengok pokok pun meleleh ailio!!
Salam
Yuhu!!! Jom kerja sambil berjimba
tugasan luar daerah.. Memang jalan-jalan tengok tengok je pun
Kawasan ni berkeluasan 50 hektar, akan dibangunkan dalam masa terdekat
Pemandangan yang hijau-hijau ni semuanya akan dimusnahkan
Tapi masa sesi lawatan ni.. saya adalah macam menjejes ailio sebab tengok pokok sayur yang sedap
Maklumlah dari opis tak sempat sarapan
Cuma sempat sedut milo dua tiga kali pastu panas...
Ahli rombongan dah nak gerak maka tuang ke sinki aje milo pujaan perut tu
Itu yang tengok pokok pun terjejes ailio..
| Hijau bumi tuhan |
| Rasa nak joget hindustan di sini |
Gambar saya sengaja dikecikkan sebab aiolls low profile tapi tetap nak show off.. Hahahaha!! camne tu?
ni bleh buat bahan bukti berada di tempat kejadian.
![]() |
| ai olls yang bawa kertas besar di tengah halaman |
batu-batu ni pun akan dipindahkan. Bleh bagitau sapa nak ye. Yang penting takde penghantaran, sila datang ambil sendiri. harga boleh runding
Hmm terfikir sayur yang saya makan selalu tu. Dari sini kah?
Sib baik ada ahli rombongan lain yang sudi ihsankan gambar ni.
Maka tak dapat la nak menjejeskan ailio orang lain bila tengok pokok dengan seni fotografi.
Insya Allah ada rezeki ke sini lagi. Mungkin sebelum ianya dihapuskan. Mungkin masa tu juga tujuan saya ke sana untuk perancangan memusnahkan dan meratakan kawasan ini. Kejam!!
Kejiranan tanah ni ada jugak dusun durian. Pokoknya rendah saja dan diselaputi lumut dan pokok duit-duit. Sangat cantik pada pandangan mata saya. Ada anak sungai yang satu hari nanti akan dialihkan dan dihentikan alirannya.
Telahan saya.. tak mustahil satu hari nanti akan terjadi banjir di kawasan ini. Wallahu a'lam
Kalaulah segalanya boleh dikekalkan..
Tetiba macam pencinta alam.. yes i'am. Tapi dalam masa yang sama, kerjaya saya mendorong merosakkan alam.. hmmm.
Ada tak orang jabatan hutan ke yang bersangkutan alam nak ambil saya kerja supaya iaolls tak lagi terlibat dalam merosakkan alam..
Peace!!
I was not ready for you - copy paste
just copy paste.. tp lupa kat mana ambil ni.. dear owner.. izinkn i share di sini..
Buat anak-anak mama..
Cinta mama tanpa syarat untuk kalian
Buat anak-anak mama..
Cinta mama tanpa syarat untuk kalian
Anak-anak mama hadiah terindah dalam hidup mama
Tiada yang lebih bernilai dari kalian
Terima kasih Allah
Tiada yang lebih bernilai dari kalian
Terima kasih Allah
I was not ready for you. I thought I
was, but I wasn't. What they said was true: you can never be fully prepared to
be a mom.
Three positive pregnancy test kits were not enough to make me jump in excitement. I wanted that. I wanted that giddy feeling with matching tears of joy, just like in the movies.
Three positive pregnancy test kits were not enough to make me jump in excitement. I wanted that. I wanted that giddy feeling with matching tears of joy, just like in the movies.
But my life was not a movie.
The truth was that I was happy. But more than that, I felt awkward. The thought of having something — okay, fine — carrying someone in my tummy made me feel self-conscious. Suddenly, I was getting more attention than I would have wanted.
The truth was that I was happy. But more than that, I felt awkward. The thought of having something — okay, fine — carrying someone in my tummy made me feel self-conscious. Suddenly, I was getting more attention than I would have wanted.
Being pregnant
Weeks and months passed and I got
used to being pregnant. My growing belly convinced me that, indeed, there was
someone in there! Seeing a photo of myself holding and looking down at my belly
was a revelation to me — I never thought we could look this beautiful.
Strip away all noise — the
unsolicited advice, the shopping frenzy, the baby name choices — just you and
me, we were beautiful. And somewhere between us were the beginnings of love.
Not love at first sight
To say that I loved you at first
sight would be a lie. In fact, instead of "I love you," the first
words I uttered to you were, "You're so cute."
I thought that I would instantly
fall deeply in love with you, but that would have almost been equivalent to
falling in love with a stranger. We had just met.
It didn't help that, in the several weeks that followed, I was sleep-deprived and struggled with breastfeeding.
It didn't help that, in the several weeks that followed, I was sleep-deprived and struggled with breastfeeding.
Then I got used to this thing called
motherhood and you got used to this thing called living.
Love in the routine
Today, we do things moms and babies
usually do.
You get hungry; I feed you. You get
dirty; I clean you up. You sleep; I try to get some sleep. We play, read, sing
and dance. Somehow, underneath the mundane, our love has been growing.
I love how your eyes light up when you see me or how those tiny fingers wrap around mine. I love it when you learn new words or say the same word over and over again. I love it when you kiss me or fall asleep in my arms.
You could do anything, even bite me while
nursing, and I would still love you. In fact, you could do nothing and I would
still love you.I love how your eyes light up when you see me or how those tiny fingers wrap around mine. I love it when you learn new words or say the same word over and over again. I love it when you kiss me or fall asleep in my arms.
Sweetie, I did not love you at first sight but I love you more every second of every day and everything in between
Labels:
Aku membebel,
Kisah dan lagu,
only me
Bila Disember
Assalamualaikum..
Harini hari ulangtahun kelahiran tuan punya blog..
Terima kasih Ya Allah meminjamkan lagi roh di jasad ini
untuk aku meneruskan kehidupan sebagai khalifah di bumi
Syukur Ya Allah kau pinjamkan nikmat kesihatan untuk ku
Syukur juga ya Allah kau pinjamkan aku keluarga kecil ini bersama
suami dan Faiz Hannan sebagai penyeri
Syukur padamu Ya Allah kau pinjamkan kebahagian untukku
Syukur Ya Allah.. atas segala nikmat dan rahmat yang kau berikan dan pinjamkan
Jadikan aku hamba yang tidak lupa dan leka dengan
segala nikmat dah rahmat yang kau berikan dan pinjamkan
Berkatilah dan rahmatilah hambamu ini Ya Allah
Begitu juga dengan mereka yang aku dampingi
Subscribe to:
Posts (Atom)






